Online Reputation Management er det faglige term for at administrere dit online omdømme og moderere hvilke søgeresultater der kommer frem, når man søger på dit navn på eksempelvis Google. For mange er det nødvendigt, især når man tager med i overvejelserne, at alt nærmest bliver lagt på internettet nu til dags.

Både virksomheder og fremstående personligheder kan have brug for Online Reputation Management, hvis der er indhold på nettet der går mod deres umiddelbare og sande image. Visse tilfælde er det helt reelt at hjælpe med at få bestemt indhold fjernet eller gjort mindre synligt i søgeresultaterne, mens det i visse tilfælde ikke er rigtigt at fjerne det negative indhold, thi det der eksisterer, er med til at oplyse offentligheden om hvad nogle virksomheder og personer foretager sig af moralsk forkastelige ting.

Når en virksomhed påtager sig en opgave i Online Reputation Management, vurderer konsulenten hvorvidt kunden falder inden for den moralske ramme, der gør det i orden at hjælpe dem med at forbedre deres online omdømme. Gør de det, vil der over de næste måneder blive fjernet negativ omtale og tilføjet positiv i større eller mindre grad, alt efter hvordan den enkelte opgave angribes.